ეკლესიისთვის ასრულებული ორი სურვილი

mama gabrieliავტორი: ივა ლომიძე

2014 წელი ქართული მართმადიდებლური ეკლესიის მრევლისთვის და ყველა იმ ადამიანისთვის, ვინც დაინტერესებულია რელიგიითა და მასთან დაკავშირებული პრობლემატიკით, საინტერესოდ დაიწყო: მას შემდეგ, რაც დედა პარსკევამ თავისი ხილვის შესახებ განაცხადა და თქვა, რომ მამა გაბრიელის საფლავთან მისულ მომლოცველებს ბერი ორ სურვილს შეუსრულებდა, მთელი საქართველოდან  ათასობით ადამიანი ოცნებების ასრულების მიზნით საფლავს მიაწყდა. იყვნენ კარგი სამსახურისა და იპოთეკიდან ბინის დახსნის მოსურნენი, რომლებიც ბამბანერკებითა და მანდარინებით ცდილობდნენ სალოსი ბერის კეთილგანწყობის მოპოვებას. საფლავზე ნახავდით არამხოლოდ სიტუაციისთვის შეუფერებელ ტკბილეულსა და სხვადასხვა დასახელების ნუგბარს, არამედ ისეთ, კონტექსტიდან აბსოლიტურად ამოვარდნილ ნივთს, როგორიცაა მაგალითად ტაქსის ნიშანი.

ამ ერთი შეხედვით ღიმილის მომგვრელმა სიტუაციამ ნათელყო უკვე მრავლჯერ გამომჟღავნებული ფაქტი – ქართველი მართმადიდებელი მრევლის დიდი ნაწილი აცდენილია და კონფლიქტშია იმ სარწმუნეობასთან, რომელსაც თავად მიაკუთვნებს თავს. ქართველი თავისი ბუნებით უფრო მეტად კერპთთაყვანისმცემელია, ვიდრე ქრისტიანი.

თუმცა გარდა ამისა, სხვა უფრო მეტად  საინტერესო ფაქტის წინაშეც დავდექით. ჯერ ცალკეული სასულიერო პირების მხრიდან და შემდეგ უკვე საპატრიარქოს ოფიციალური განცხადებით, ნათელი გახდა, რომ ეკლესია გაემიჯნა დედა პარასკევას და მის „გამოცხადებას“. რამ გამოიწვია ეს განხეთქილება საინტერესოა, რადგან თანამედროვე ქართული მართმადიდებლური ეკლესიის ერთ-ერთი იდეური საყრდენი მოსახლეობაში ის სასწაულები და მითოლოგიზირებული პერსონაჟები არიან, რომლებიც თავიანთი მისიითა და ფუნქციით უფრო ჯინს მოგვაგონებენ, ვიდრე წმინდანს, რადგან ჩველებრისამებრ ისინი მორწმუნეთა სურვილების ასრულებით არიან დაკავებულნი ან უფრო გლობალურ საკითხებს ეჭიდებიან და ზეციური საქართველოდან მიწიერი საქართველოს გაბრწყინებას ცდილობენ. მეორე მხრივ, გამოცხადების თემაც არანაკლებ აქტუალურია დღესდღეობით ეკლესიაში – იდეა ყველაზე დიდი სამონასტრო კომპლექსის შესახებ, რომელიც მახათას მთაზე უნდა აშენდეს, სწორედ გამოცხადებას ემყარება.

მიუხედავად ეკლესიის წარმომადგენლების მხრიდან არსებული კრიტიკისა, დედა პარასკევას „ხილვით“ ყველაზე მეტი ხეირი სწორედ ეკლესიამ ნახა. თავი რომ დავანებოთ რამდნიმე დღეში გაყიდულ ოთხი მილიონი ლარის ღირებულების სანთლებს, რომლის შესახებაც ინფორმაცია გასაჯაროვდა, ჩვენ არ ვიცით სამთავროს დედათა მონასტერმა შემოწირულობის სახით რა რაოდენობის თანხა მიიღო. მაგრამ ფაქტი ერთია – იმდენად შთამბეჭდავია ამ დღეებში მიღებული ფინანსური სარგებელი, რომ ეკლესიამ მამა გაბრიელთან დაკავშირებით თავის პოლიტიკას გადახედა და მთელი რიგი ღონისძიებების გატარება დაიწყო.

კერძოდ,   22 თებერვალს  მამა გაბრიელის საფლავი გაითხარა და ნეშტი გადასვენდა ჯერ სამთავროს ფერისცვალების ტაძარში, შემდეგ სვეტიცხოველის საკათედრო ტაძარში. ამჟამად სამების საკათედრო ტაძარშია, სადაც ერთი კვირის განმავლობაში დარჩება. შემდეგ კი სამთავროს ფერისცვალების ტაძარში დაიკრძალება. რა თქმა უნდა, რთულია ცალსახად დედა პარასკევას ხილვასთან დაკავშირებული ამბის დასახელება მამა გაბრიელის ნეშტის ამოთხრის წინაპირობად. თუმცა, გარკვეული მიმართება, რომ არსებობს ამ ორ ფაქტს შორის, ეს უდავოა, რადგან ოცი წლის განმავლობაში თავში არავის მოსვლია აზრად მსგავსი შოუს დადგმა.

საკითხავია რაში დასჭირდა საპატრიარქოს ამ ჩახლართული მარშუტების დაგეგმვა და რთული ოპერაციის განხორციელება? ერთ-ერთი შესაძლო პასუხი შეიძლება იყოს ფინანსური ინტერესი – გააცნობიერა რა ეკლესიამ ის პოტენციალი, რომელსაც მამა გაბრიელის ნეშტის სახით ფლობდა, გადაწყვიტა შეემუშავებინა ბიზნეს სტრატეგია და მაქსიმალური სარგებელი ენახა. დიდი მარკეტინგული ხედვა არ სჭირდება იმის მიხვედრას, რომ ბაზრის მოთხოვნებზე მორგებულ ბიზნეს სტრატეგიას სერიოზული მოგება მოაქვს. მამა გაბრიელის სახით ეკლესია ფლობს ბაზარზე მოთხოვნად პროდუქტს და ლოგიკურია, რომ მიდის ამ პროდუქტით ვაჭრობა – „დიდია ხალხის სიყვარული მისადმი, ამიტომაც სამების ტაძარი არ დაიკეტება და მრევლს ერთი კვირის განმავლობაში 24 საათის განმავლობაში ექნება საშუალება მიეახლოს წმინდანს“ – სამების ეკლესია სრული დატვირთვით იმუშავებს რათა არავინ დარჩეს ისეთი, ვინც სანთელს ვერ დაუნთებს ან შესაწირს ვერ შესწირავს მამა გაბრიელს. ჩაფიქრებული სურვილები რამდენად აუსრილდება მრევლს, ეს ძნელი სათქმელია, თუმცა, ბევრი მღვდელი ნამდვილად აისრულებს ოცნებებს, გამოცვლიან მანქანებს და გაირემონტებს სახლს.

მამა გაბრიელმა თუ ვინმეს შეუსრულა ორი სურვილი, ეს პირველ რიგში ქართული მართმადიდებლური ეკლესიაა. ეკლესიამ ერთი მხრივ, იდეოლოგიური პოზიციები გაიმყარა მრევლის ცნობიერებაში, კიდევ ერთხელ მოახდინა თავისი ძალისა და ავტორიტეტულობის დემონსტრირება, თუნდაც იმ ფაქტით, რომ მოსაწვევი გადასცა მთავრობის წარმოადგენლებს და ამით გვაჩვენა, რა გავლენიანი ხალხი უდგას უკან  და მეორე მხრივ, ნახა სერიოზული ფინანსური სარგებელი.

1899959_10152494767219881_290398142_n.

One thought on “ეკლესიისთვის ასრულებული ორი სურვილი

  1. 11. ПОКЛОНЕНИЕ МОЩАМ – БОЛЬШОЙ ГРЕХ, ОСКВЕРНЯЮЩИЙ ДУШУ

    1.
    Скажите, где вы можете прочитать в Библии о том, что Бог наставлял поклоняться костям и телам усопших, хоть они и жили праведно?
    Ответ один: нигде, но сказано Богом обратное:

    Третья книга Моисеева: Левит 21.1
    И сказал Господь Моисею:
    объяви священникам, сынам Ароновым, и скажи им:
    да не оскверняют себя прикосновением к умершему из народа своего;
    Третья книга Моисеева: Левит 21.11
    и ни к какому умершему не должен он приступать:
    даже прикосновением к умершему отцу своему и матери своей
    он не должен осквернять себя.
    Четвертая книга Моисеева: Числа 19.16
    Всякий, кто прикоснется на поле к убитому мечом,
    или к умершему, или к кости человеческой,
    или ко гробу, нечист будет семь дней.
    2.
    Что делать, если произошло осквернение?
    Следует позвать священника, который освятит святой водой помещение и людей, которые осквернились. Так как сказано:

    Четвертая книга Моисеева: Числа 19.18
    и пусть кто-нибудь чистый возьмет иссоп и омочит
    его в воде, и окропит шатер и все сосуды и людей, которые находятся в нем,
    и прикоснувшегося к кости [человеческой],
    или к убитому, или к умершему, или ко гробу;
    Именно поэтому сохранилась традиция, что после похорон все люди перед входом в дом на поминальную трапезу обязательно моют руки, а священники святят дом, родственников и все вокруг. Так было заведено в Украине с истоков христианства и до недавних времен, пока Украина не попала под Российскую имперскую власть, откуда и пришла в Украину греховная традиция – поклоняться и молиться мощам, продавать их.
    3.
    Почему сегодня Православная Церковь в большинстве своем учит тому, что противно Господу? Разве это не грех, что духовенство режет плоть усопших святых на кусочки и продает за большие деньги людям и священнослужителям, которые потом зашивают их в антиминс и кладут в кресты. А на этих антиминсах после еще и правят св. Литургию и призывают Св. Духа сойти на дары – хлеб и вино, которые возлагаются на этот антиминс. Разве не противно Духу Святому сходить на оскверненное, освящая хлеб и вино в Тело и Кровь Господа, когда Бог запретил прикасаться к мертвому, хоть и святому, чтобы не оскверниться?
    И сказал Господь таким горе-служителям:
    Книга пророка Михея 3.2
    А вы ненавидите доброе и любите злое; сдираете с них кожу их и плоть с костей их.

    И действительно, если вы посетите Киево-Печерскую Лавру, то увидите, что монахи сделали с мощами преподобных и святых. Так, у многих отрезаны конечности и проданы за большие деньги.
    Или вот греки дают в ренту в Украину части тел святых, чтобы ченцы Киево-Печерской Лавры наживались на несознательной массе, поклоняющейся мертвому телу: на правице Ивана Крестителя, хотя ему была отрублена голова, или же на голове ап. Андрея Первозванного, хотя враги его только распяли, и все части тела должны быть на месте. Рвут на части святых, так как одного тела уже не хватает на всех. Да и неизвестно не дали ли греки в рент еще одну голову Андрея Первозванного в Сербию или Африку. За что такое глумление над мертвыми телами святых?
    А попы Украины, желая и себе заработать, посылают мощи мученицы Варвары по всей стране, собирая огромные деньги, что и ни один сутенер таких не соберет. Да и сомнения берут относительно мощей муч. Варвары – не подменили ли их энкаведисты и не уничтожили ли их?

    Книга пророка Михея 3.3
    и сдираете с них кожу их,
    а кости их ломаете и дробите как бы в горшок,
    и плоть как бы в котел.
    4.
    Не делают ли люди ошибку, поклоняясь мертвому телу, думая, что тем самым служат Живому Богу? Возможно ли получить жизнь вечную, поклоняясь мертвому? Возможно ли так хотя бы получить исцеление тела, если не могут получить этого от Бога? Ведь необходимо лечить душу, чтобы получить исцеление телу, а тут вроде можно и на дармовщину, поэтому и происходят осквернения.
    Первое послание св. Апостола Павла к Коринфянам: 15.50
    Но то скажу вам, братия, что плоть и кровь не могут
    наследовать Царствия Божия, и тление не наследует нетления.
    Третья книга Моисеева: Левит 19.31
    Не обращайтесь к вызывающим мертвых,
    и к волшебникам не ходите,
    и не доводите себя до осквернения от них.
    Я Господь, Бог ваш.
    5.
    Чтобы иудеи не кланялись телу Моисеевому, который был носителем Божьей воли, и чтобы они не ставили его выше Бога, Архангел Михаил запретил Сатане обнародовать мощи Моисея. Но Сатана ухитрился привнести это в Православную Церковь – теперь Сатана обнародует мощи других святых, и люди тысячами идут поклоняться им. А Церковь окружает это торжественностью, еще и имеет на этом большие доходы. Не кажется ли вам, что тела святых людей заслужили покоя? А как бы вы отнеслись к тому, чтобы ваше тело после упокоения люди начали бы шматовать, резать на куски, продавать и кланяться ему? Не считаете ли вы это мерзостью перед вами и Духом Святым?

    Соборное послание св. Апостола Иуды: 1.9
    Михаил Архангел, когда говорил с диаволом,
    споря о Моисеевом теле, не смел
    произнести укоризненного суда, но сказал:
    “да запретит тебе Господь”.
    И свидетельство запрета Господа то, что тело Моисея и сегодня не найдено.

    Пятая книга Моисеева: Повторение Закона 34.6
    И погребен ( Моисей) на долине
    в земле Моавитской против Ветфегора,
    и никто не знает места погребения его даже до сего дня.
    6.
    Как Христос относился к таким служителям, которые спекулируют на телах святых ?

    Евангелия от Матфея: 23.29
    Христос сказал:
    Горе вам, книжники и фарисеи,
    лицемеры, что строите гробницы пророкам
    и украшаете памятники праведников.
    Евангелия от Иоанна: 6.51
    Я хлеб живой, сшедший с небес; ядущий хлеб сей
    будет жить вовек; хлеб же, который Я дам,
    есть Плоть Моя, которую Я отдам за жизнь мира.
    7.
    Кто не только символично принимает Святые Дары Господние, а с верой в Духе Святом и с добрыми делами, – тот действительно пребывает в Господе, а Господь в нем.

    Так же Вторая Заповедь Божья гласит:
    Не сотвори себе кумира, а ни подобия что на небесах вверху,
    И что в земле внизу, и что в воде, и что под землёй:
    не поклоняйся им и не служи им.

    К мощам нужно относится с уважением, но не поклоняться им.

    Like

დატოვეთ კომენტარი

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s